Brielle op 1,572 meter afstand!

Door de versoepeling van de coronamaatregelen kan in Brielle weer genoten worden van de rijke historie, kunst en cultuur, de winkels en de horeca. Op een veilige manier volgens de landelijke richtlijnen. Zo houden we in Brielle zelfs iets méér afstand, namelijk 1,572 meter.

Door de verspoeling van de maatregelen wordt het weer drukker op straat. De horeca is weer open en ook BREStheater, de Sint-Catharijnekerk en Historisch Museum Den Briel openden weer de deuren. Daarom willen we in Brielle gezamenlijk inwoners en bezoekers op een positieve manier stimuleren om voldoende afstand te houden. Zo kan er worden genoten van meer vrijheid, maar wel op een veilige manier.

Er is gezocht naar een manier om de 1,5 meter afstand meer ‘Briels’ te maken en te vertalen naar 1,572 meter waarmee de link wordt gelegd naar het bevrijdingsjaar 1572. Het jaar waarin Brielle door de Geuzen werd bevrijd van het Spaanse bewind. Zo krijgt vrijheid een dubbele betekenis.

Dit initiatief is mede mogelijk gemaakt door Gemeente Brielle, Brielse Belangenvereniging, BREStheater (onderdeel van Stichting Kunst en Cultuur Brielle) en de 1 Aprilvereniging.

Activiteiten van de vereniging

gezien de huidige situatie rond Corona zullen wellicht de volgende dagen anders zijn dan voorgaande jaren, we houden jullie op de hoogte

Open monumentendag
Geuzentocht Leidens ontzet