Andere websites

Wij vinden het belangrijk om op deze pagina verwijzingen te maken naar gerelateerde sites die iets met de 1 april vereniging te maken hebben. Dit kunnen ook sponsors zijn, omdat wij als vereniging volledig afhankelijk zijn van subsidies en sponsors om het 1 aprilfeest zowieso plaats te laten vinden.

Wij zullen verzoeken eerst binnen het bestuur behandelen, alvorens een verwijzing te plaatsen. Verzoeken tot plaatsing kunt u richten aan info@1aprilvereniging.nl.
De vereniging behoudt het recht om verwijzingen zonder opgaaf van reden te verwijderen van de site en voelt zich ook niet verplicht om hiervoor verantwoording af te leggen.

Cultuurweb
Cultuurwebbrielle

Dragonheart
xdragonheart.jpg.pagespeed.ic.N9wvA_LgjPDe website van stichting Middeleeuws Genootschap Dragonheart
Dragonheart geeft 10% korting aan alle leden van de 1 april vereniging, op alle wapen aankopen boven de € 50,-!!

De Geuzenkinderen
De geuzenkinderen is de naam van een dansgroep.
Deze dansgroep bestaat uit kinderen van 4 tot en met 12 jaar, zij dansen in Oud Hollandse kledij uit het jaar 1572.
Ga hier naar de website

Huurlingen van Voorne
De huurlingen van Voorne, de persoonlijke lijfwachten van Jacoba van Beieren.
Ga hier naar de website

Rens van Adrighem
Voormalig bestuurslid, autodidact en kunstenaar heeft een site vol met historie over Brielle en de 1 aprilvieringen. Is ook niet te bescheiden om zijn eigen mening te publiceren. Geeft een indruk van zijn artistieke leven in zowel in Den Briel als Jávea – Spanje. Puttend uit zijn herinneringen en zijn archief
bestaande uit foto’s, films, krantenknipsels en beschrijvingen, stelde hij zijn biografie samen in 2006. Eenmaal begonnen bleek al snel dat er heel wat meer te vertellen is en elke dag komen er meer dingen “boven drijven” die hem de moeite lijken om te beschrijven.

Spanjaarden
Ga hier naar hun website.

Streekarchief Voorne-Putten & Rozenburg
Ga hier naar hun website.

Toneelvereniging St. Leonardus
Deze toneelvereniging streeft ernaar tweemaal per jaar een volledig avondvullend programma te verzorgen.